Television

Al Gore Sued Over Current TV Sale to Al-Jazeera

Media consultant says Gore opposed his idea but then had a "change of heart" and cut him out of the deal

|

A $5 million lawsuit claims Gore was "adamant" about not selling his network to oil-rich Qataris but had a "change of heart," then stiffed the man who came up with the idea for the deal.

Current TV's $500 million sale to Al Jazeera has prompted a lawsuit that claims co-founderAl Gore originally was opposed to the deal but had a "change of heart" on selling his cable network to oil-rich Qataris.